Berättade för föräldrarna igår

Igår tog jag mod till mig och berättade om mina tankar kring operation, för mina föräldrar. De höll på att tappa hakan! Min mamma reagerade först ganska negativt och skakade mest på huvudet. Pappa var mest tyst, men sa ett par stöttande ord.


Jag hade skrivit ut patientinformationen på 30 sidor som jag la fram till mina föräldrar, så de fick skumma igenom det och ställa frågor. Jag hade även med mig mitt häfte, så de hade varsitt att läsa ifrån, och mamma tog såklart mitt - där operationstiden stog.





8 Mars??
Jaha, då behöver vi ju inte fira dig med tårta.....
Jag fyller nämligen år 2 dagar efter operationen. Och NEJ, det behöver ni ju inte! (vad skulle jag säga, lixom?)
Min mamma har också kämpat med sin vikt så hon vet hur det är att vara överviktig. Efter ett tag var hon också väldigt stöttande och sa att hon förstod mig - att det ÄR jobbigt att vara överviktig, på alla plan.

Vi pratade mycket om risker, mamma är så rädd att det ska hända mig något. "Dör du så slår jag ihjäl dig, bara så du vet"... sa hon. Älskade mamma ♥ Det kommer gå bra. Bättre än bra. Det finns fler risker med att vara överviktig, kontrade jag med...


Jag gav henne adressen till världens bästa forum ang Gastrick Bypass: www.viktop.se Där hittar hon allt! Och hon får lättare att se hur positiv operationen faktiskt ÄR. Åh, jag är så glad. Har längtat ihjäl mig efter att få berätta för dom ♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0