Snabb resa, sticker i ögonen..

Ja. Precis SÅ har jag uppfattat det. Jag törs knappt yttra mig om att min resa hittils endast tagit knappa 2 månader. Runt 3 OM och när jag isf blir opererad. För detta sticker i andras ögon. I ögonen på de som fått vänta länge, utan att få tid till bedömning...

Jag kan förstå att man känner sig besviken och tycker det är piss att det går snabbare för vissa. Absolut, visst förstår jag det alltid! Däremot kan jag INTE förstå varför man ska börja "klaga" på personen i fråga; alltså mig. JAG har personligen inte gjort något för att "få tränga mig före" i kön. Jag har inte tjatat, hotat, bönat eller bett om att min resa ska få gå snabbare - än någon annans. Skulle aldrig falla mig in! (om jag inte var dödligt sjuk möjligen!)

Den 29/11 skickades min remiss från Vårdcentralen - och nu den 21/1 får jag komma på bedömningsmöte. Nästan exakt 2 månader har det tagit, då det dessutom varit julledigt där emellan. Detta med hjälp av vårdgarantin, som ju så gott som ALLA kan ta hjälp av (inte de i Dalarnas län, vad jag har förstått?)
Jag tycker det är oerhört trist att vi inte kan glädjas MED varandra istället, vi som är på samma resa... Jag går inte och är bitter på de som redan har opererats och nått sin normalvikt. Lixom.

Tråkigt. Tråkigt. Förutom idag är det i alla fall bara 6 dagar kvar tills bedömningen är för min del. Så SJUKT spännande!! :)

Kommentarer
Joanna

Javisst är det tråkigt när inte andra kan glädjas med en istället! Man får försöka att inte ta åt sig när de kommer med sina kommentarer. Jag fick vänta ganska precis 1 år på min op, fastän det är 2 års väntetid här. Men jag måste säga att jag är glad över min väntan, fick ordentligt med tid att förbereda mig på.



Jag är glad för din skull, att det gått så fort!



/ Joanna

2011-01-14 08:38:16
URL: http://Kiikop.bloggplatsen.se
@ngie

Jag tycker inte heller du skall bry dig om vad andra tycker, det är ju faktiskt så när det gäller allt... Du kan ställa dig i fel kö på ICA med så det tar en evighet, medan det går fortare på annat håll... Själv har jag väntat på OP i 2 år, fick vänta i 1½ år innan jag överhuvudtaget hörde något från någon, då ringde jag själv till sjukhuset och får höra att dom har stoppi operationerna just nu för det är så lång kö??!!?? Konstigt, då blir ju kön ännu längre, ja ja... Men inte blir jag förbannad bara för att någon annan i något annat landsting kommer fortare fram till OP för det... Sjukt.



Jag är i alla fall glad över att du inte behöver vänta lika länge som jag har gjort..



Lycka till. Kram

2011-01-14 12:34:27
URL: http://mammamormormanniska.blogspot.com/
Lancome

Säger som de innan mig.

Tråkigt att man inte kan glädjas med andra iställt för att komma med tråkiga kommentarer.

Jag håller alla tummarna för att du blir godkänd och får din operation snart.



/kram kram

2011-01-14 15:38:07
URL: http://lancomesresa.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0