Operationsberättelse del 1

Jag kom till Kristianstad en halvtimme för tidigt, 10.00 alltså. Inskrivning var 10.30 och jag väntade någon kvart innan jag tog hissen upp till avdelningen. Supernervös!! Jag fick vänta ett tag innan någon hade tid för mig... Sköterskan tog vikten och berömde mig för att jag gått ner så mycket, när jag egentligen bara behövde gå ner 2 kg. Likaså togs blodtryck osv.
Jag fick sitta ut ett tag i väntrummet igen men tillslut fick jag en säng, snygga (not!) kläder att ta på mig samt ett skåp att låsa in mina värdesaker i. Klockan var ca 11.30 då och operationen var ju beräknad till kl 14.00. Man satte dropp i armen på mig och därefter fick jag lugnande och lite smärtstillande.
De berättade att det dragit ut på tiden och att operationen skulle ske först klockan 15.00 - väntan i 4,5 timme alltså! Gissa om man hann bli nervös.... *gulp* Tillslut var klockan 15.00 och det var dags att gå ner till operation. Mer om det i del 2, nu måste jag natta kidsen :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0